سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
صنعت و دانشگاه سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۵:۴۳

معاون پژوهشی پژوهشکده عنوان کرد:
طراحی و ساخت مته‌های حفاری در پژوهشکده جهاددانشگاهی خوزستان
ایران دریلینگ: معاون پژوهشی پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاددانشگاهی خوزستان مهم‌ترین دستاورد این مرکز در سال 94 را طراحی و ساخت مته‌های حفاری عنوان کرد و گفت: در گروه مکانیک بر طراحی و ساخت مته‌های حفاری دندانه‌ای و الماسی متمرکز شده‌ایم. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از ایسنا، عبدالمجید حسنی با اشاره به وجود سه گروه پژوهشی مکانیک، برق و شیمی و مهندسی در پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاددانشگاهی خوزستان، اظهار کرد: گروه مکانیک این پژوهشکده تمرکز خود را بر طراحی مته‌های حفاری دندانه‌ای و الماسی قرار داده است.

وی افزود: همچنین در گروه شیمی و مهندسی در زمینه‌ی تولید مواد شیمیایی موردنیاز صنایع و در گروه‌ برق بر تعمیرات ابزارهای الکترونیکی شرکت ملی حفاری ایران تمرکز شده که از موضوعات مورد مطالعه و در دستور کار در آینده مرکز است. معاون پژوهشی پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به سه مرکز خدمات تخصصی این پژوهشکده، عنوان کرد: مرکز خدمات تخصصی بازرسی در زمینه تدوین روش‌های بازرسی فعالیت می‌کند که طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ قراردادی نزدیک به چهار میلیارد تومان با شرکت نفت ایران در زمینه تدوین دانش فنی و بازرسی و همچنین قرارداد دیگری به ارزش ۶ میلیارد تومان با شرکت ملی حفاری ایران در همین زمینه منعقد کرد.

حسنی ادامه داد: مرکز خدمات تخصصی آزمایشگاهی شیمی در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی به مراکز دانشگاهی فعال است و با سازمان آب و برق، اداره‌ کل منابع طبیعی و محیطزیست در زمینه‌ی ارائه خدمات آزمایشگاهی استاندارد همکاری می‌کند. مرکز خدمات تخصصی برق و الکترونیک نیز بر تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستانی، آزمایشگاهی و الکترونیکی تمرکز دارد. وی مهم‌ترین دستاورد سال گذشته این پژوهشکده را طراحی و ساخت مته‌های حفاری دانست و گفت: در سال 94 با شرکت ملی حفاری ایران قراردادی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در زمینه تعمیرات ابزاری منعقد شد؛ سال‌های گذشته نیز با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه‌ی تولید مته دندانه‌ای قراردادی به ارزش ۱۷ میلیارد تومان و در زمینه‌ی تولید مواد شیمیایی قراردادی به مبلغ ۹۰ میلیون تومان منعقد شده بود.

معاون پژوهشی پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاددانشگاهی خوزستان تعداد پژوهشگران عضو هیأت‌علمی این پژوهشکده را ۱۵ نفر و شمار دیگر پژوهشگران را پنج نفر عنوان کرد و گفت: چندین تفاهم‌نامه دیگر نیز با دانشکده‌های داروسازی و بهداشت دانشگاه علوم ‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز در راستای تعمیر تجهیزات آن‌ها برقرار است. حسنی در خصوص چالش‌های مرکز، اظهار داشت: عدم وجود نقدینگی مالی از مشکلات زیربنایی است که کار را کمی با مشکل مواجه می‌کند اما امسال این مشکل در حال برطرف شدن است؛ همچنین جذب نیروی انسانی پژوهشگر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به‌دلیل وجود صنایعی مانند نفت و حفاری دشوار است؛ کارفرماهای بزرگ در زمینه‌ی پژوهش برای حل بسیاری از مشکلات خود اعتماد به نیروی پژوهشی درون‌استانی ندارند و اغلب به خرید خدمات از بیرون تمایل دارند.


  کد خبر : 1201
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :